Весь світ поступово переходить у цифру і це нормальний процес розвитку, проте разом із новими можливостями з'являються і нові потреби – наприклад, зараз і юрособам, і державним службовцям, і навіть безлічі фізосіб важливо знати, як отримати ЕЦП та, звичайно, як його використати. Розповідаємо, як його зробити, скільки це коштує і, головне, навіщо такий електронний цифровий підпис потрібний.
ЕЦП – це, по суті, просто унікальний набір символів, за допомогою яких юрособа або фізособа може пройти ідентифікацію та підтвердити свою особистість, підписати дистанційно документи, сплатити податки онлайн та багато іншого. Фізособам, наприклад, він зараз в обов'язковому порядку потрібен для відкриття ФОП.
На даний момент отримати ЕЦП у тому вигляді, в якому він працював раніше, вже неможливо – два роки в Україні тривав перехідний період, після завершення якого (2020 р.) усі перейшли на КЕП – кваліфікований електронний підпис. Поки тривав перехідний період, можна було як оформити КЕП і використовувати його, так і користуватися раніше оформленими ЕЦП. На сьогодні актуальні лише КЕП.
Незважаючи на всі зміни, назва прижилася, хоча, як ми згадували вище, ключ ЕЦП отримати вже неможливо. А КЕП (далі електронний підпис) сьогодні оформити можна трьома способами:
Його клієнтами є дуже багато громадян України і для них, через те, що вони вже є клієнтами та підтверджували свої дані, такий метод справді є найпростішим та найзручнішим.
Алгоритм дій у такому разі наступний:
Потрібно створити спеціальне хмарне сховище SmartID від ПриватБанку. Для цього:
Аналогічну процедуру ви можете пройти і в «Приват24 для бізнесу» - особливого значення, де саме ви це зробите, це не має, оскільки в будь-якому випадку потрібно буде пройти всі кроки та верифікацію.
Це також досить непоганий і зручний варіант для тих, хто не є клієнтом Привату, наприклад. Потрібно зайти на сайт сервісу, вибрати свою область проживання та знайти у списку пунктів надання послуг найближчий до вас та зручний.
Наступний крок – заповнення заяви та особистих даних. Можна отримати стандартний електронний підпис, але можна зробити і токен із підписом зі своєї ж сім-карти, якщо ви абонент мобільного оператора «Київстар». Проте це вже платна послуга. На рік вона коштуватиме вам 300 гривень, а два роки коштуватимуть, відповідно, 600 гривень.
Оновлювати сертифікат можна просто онлайн, а незабаром вся процедура оформлення стане доступною і через смартфон.
Звичайно, і такий спосіб робочий, але більш витратний за часом, оскільки такий центр не має у своєму розпорядженні ваших даних і раніше не мав можливості підтвердити вашу особистість і на власні очі перевірити документи, що може зробити ПриватБанк просто при оформленні картки. «Дія», наприклад, може отримати їх від банків під час авторизації через Bank ID. Потрібно буде відвідувати представництво АЦСК. Але про все по порядку:
Як бачите, за такого способу оформлення потрібно ще зібрати документи. З усіх доступних способів найзручніший на сьогодні, безумовно, надає саме ПриватБанк.
15 грудня 2021 р.
Поділитись
Курс валют