arrow
Фінансова грамотність
Фінансова грамотність
Корисна інформація

Електронний цифровий підпис в Україні – як оформити, отримати, навіщо потрібний?

Електронний цифровий підпис в Україні – як оформити, отримати, навіщо потрібний?

Весь світ поступово переходить у цифру і це нормальний процес розвитку, проте разом із новими можливостями з'являються і нові потреби – наприклад, зараз і юрособам, і державним службовцям, і навіть безлічі фізосіб важливо знати, як отримати ЕЦП та, звичайно, як його використати. Розповідаємо, як його зробити, скільки це коштує і, головне, навіщо такий електронний цифровий підпис потрібний.

 

Що це таке?

 

ЕЦП – це, по суті, просто унікальний набір символів, за допомогою яких юрособа або фізособа може пройти ідентифікацію та підтвердити свою особистість, підписати дистанційно документи, сплатити податки онлайн та багато іншого. Фізособам, наприклад, він зараз в обов'язковому порядку потрібен для відкриття ФОП.

На даний момент отримати ЕЦП у тому вигляді, в якому він працював раніше, вже неможливо – два роки в Україні тривав перехідний період, після завершення якого (2020 р.) усі перейшли на КЕП – кваліфікований електронний підпис. Поки тривав перехідний період, можна було як оформити КЕП і використовувати його, так і користуватися раніше оформленими ЕЦП. На сьогодні актуальні лише КЕП.

 

КЕП чи ЕЦП – як отримати?

 

Незважаючи на всі зміни, назва прижилася, хоча, як ми згадували вище, ключ ЕЦП отримати вже неможливо. А КЕП (далі електронний підпис) сьогодні оформити можна трьома способами:

  • Через ПриватБанк.
  • Через сервіс «Дія».
  • Акредитовані центри сертифікації (АЦСК).

 

Найпростіший і найдоступніший спосіб - ПриватБанк

 

Його клієнтами є дуже багато громадян України і для них, через те, що вони вже є клієнтами та підтверджували свої дані, такий метод справді є найпростішим та найзручнішим.

Алгоритм дій у такому разі наступний:

  • Зайдіть до Приват24.
  • Перейдіть у меню «Всі послуги», далі «Бізнес» і нарешті «Завантажити сертифікат».
  • Потрібно заповнити дані в полях, перевірити, чи все ви коректно вказали і можна підтвердити дію, натиснувши «Дані вірні».
  • Вас попросять придумати пароль до файлу, що виконує функцію сховища ключів.
  • У повідомленні на номер телефону, прив'язаний до Приват24, або в мобільний додаток банку надійде пароль для підтвердження.
  • Вивчіть умови, а потім встановіть галочку, щоб вказати, що ви з ними погоджуєтесь, і натисніть «Далі».

Потрібно створити спеціальне хмарне сховище SmartID від ПриватБанку. Для цього:

  • Зайдіть до «Налаштування» на сторінці Приват24, призначеної для бізнесу.
  • Там ви зможете вибрати SmartID.
  • Після цього вибираєте у списку компанію, для якої вам потрібно згенерувати SmartID.
  • Залишилося вказати пароль SmartID – це мінімум 8 символів, серед яких можуть бути літери латиниці та цифри.

Аналогічну процедуру ви можете пройти і в «Приват24 для бізнесу» - особливого значення, де саме ви це зробите, це не має, оскільки в будь-якому випадку потрібно буде пройти всі кроки та верифікацію.

 

Оформляємо КЕП через сервіс «Дія»

 

Це також досить непоганий і зручний варіант для тих, хто не є клієнтом Привату, наприклад. Потрібно зайти на сайт сервісу, вибрати свою область проживання та знайти у списку пунктів надання послуг найближчий до вас та зручний.

Наступний крок – заповнення заяви та ​​особистих даних. Можна отримати стандартний електронний підпис, але можна зробити і токен із підписом зі своєї ж сім-карти, якщо ви абонент мобільного оператора «Київстар». Проте це вже платна послуга. На рік вона коштуватиме вам 300 гривень, а два роки коштуватимуть, відповідно, 600 гривень.

Оновлювати сертифікат можна просто онлайн, а незабаром вся процедура оформлення стане доступною і через смартфон.

 

АЦСК – для тих, хто не шукає простих шляхів

 

Звичайно, і такий спосіб робочий, але більш витратний за часом, оскільки такий центр не має у своєму розпорядженні ваших даних і раніше не мав можливості підтвердити вашу особистість і на власні очі перевірити документи, що може зробити ПриватБанк просто при оформленні картки. «Дія», наприклад, може отримати їх від банків під час авторизації через Bank ID. Потрібно буде відвідувати представництво АЦСК. Але про все по порядку:

  • Виберіть АЦСК.
  • Визначте, яку послугу хочете та виберіть тип сертифіката.
  • На сайті заповніть заявку.
  • Підпишіть заяву та сплатіть за послугу. Вартість у всіх АЦСК розраховується індивідуально і багато в чому залежить від того, на який термін ви оформляєте сертифікат і скільки реквізитів хочете в нього внести.
  • Вам повідомлять про список документів, які потрібно зібрати та пред'явити особисто.
  • Відвідайте представництво, пред'явіть документи та отримайте особистий ключ.

Як бачите, за такого способу оформлення потрібно ще зібрати документи. З усіх доступних способів найзручніший на сьогодні, безумовно, надає саме ПриватБанк.

Курс валют

Курс валют