Прес-центр
Керівник по операційній діяльності та розробці продуктів в FinAdviser Костянтин Андрусенко в ексклюзивному інтерв'ю для AI Conference Kyiv 2021: про послуги компанії і фінансову грамотність
Керівник по операційній діяльності та розробці продуктів в FinAdviser Костянтин Андрусенко в ексклюзивному інтерв'ю для AI Conference Kyiv 2021: про послуги компанії і фінансову грамотність

Вже 21 вересня відбудеться найважливіша для сучасного бізнесу подія цієї осені - AI Conference Kyiv 2021. На заході фахівці, зацікавлені в успішному розвитку компаній, обговорять можливості застосування і впровадження штучного інтелекту, а також поділяться досвідом автоматизації бізнес-процесів. На конференції про використання AI-технологій в сервісі для підбору кредитів розповість Костянтин Андрусенко, керівник з операційної діяльності та розробки продуктів в FinAdviser.

А поки напередодні івенту спікер поділився з командою AI Conference Kyiv 2021, чим FinAdviser може бути корисним для банків і рядових користувачів. Також він озвучив, яку роль в роботі сервісу грає штучний інтелект, перерахував сфери, де AI-технології можуть допомагати у вирішенні складних завдань, і висловився на рахунок того, чи стане застосування AI повсюдним явищем в українському бізнесі.

 

Інтерв'юер: AI Conference Kyiv 2021 (AI Conf.)

Респондент: Костянтин Андрусенко (К.А.)

 

AI Conf .: Розкажіть, як з'явилася ідея створити FinAdviser? Ви від початку цілилися на створення унікального фінтех-проекту? Яка ідея рухала вами на старті?

К.А .: Цікаве питання. У більшості випадків хороша ідея народжується тоді, коли ти хочеш створити якісь цінності для оточуючих. Вона з'явилася у наших колег по команді, яких можна назвати батьками FinAdviser. Ми познайомилися майже 1,5 роки тому і домовилися про проект. Ідея продукту, як і зараз, полягала в наданні допомоги і виборі фінансового продукту для користувача. А ця концепція, незважаючи на її простоту, дійсно унікальна. Під час обговорення проекту ми зрозуміли, що можемо бути тією самою невід'ємною сполучною ланкою між кредитними провайдерами та користувачами, які, не без причини, не довіряють першим. І, я впевнений, ми з концепцією не прогадали.

 

AI Conf .: Ваш продукт унікальний, хоча, здавалося б, ідея лежала на поверхні. Наскільки складно зараз знайти «те саме»? Чи багато можливостей зараз для команд, які хочуть створити щось нове на ринках? Чи є сенс вивчати існуючі сектори і галузі на предмет можливостей, які лишились поза увагою інших гравців ринку?

К.А .: Створити щось нове можна завжди. Якщо ми говоримо про стартапи, нові компанії, потрібно розуміти чи є продукт затребуваним. Адже саме це причина, чому 90% не досягають успіху. Є хороша вправа для продуктових менеджерів, щоб навчитися бачити проблематики і вирішувати їх. Кожен день потрібно складати список проблем, з якими стикаєтеся будинку, на вулиці, в транспорті, місті і розділяти їх на категорії. Наприклад, проблеми, за вирішення яких ви заплатите $5, $100 і $1000. І, звичайно ж, потрібно подумати, якими можуть бути рішення цих проблем. Якщо це рішення за $1000, і ви розумієте, що цим будуть користуватися люди, - ви майбутній мільйонер.

 

AI Conf .: Розкажіть докладніше про алгоритм підбору кредитних продуктів. Як це працює, наскільки велика роль AI в цьому процесі? Скільки людей необхідно, щоб надавати таку послугу користувачам без застосування AI?

К.А .: Якщо коротко, без AI не вийде. Справа в тому, що кожен фінансовий продукт (в нашому випадку кредит) містить орієнтовно 60 складових. Це і ставки по кредиту, і відсоток за зняття грошей в банкоматах, і штрафи за прострочення, і безліч інших параметрів. Користувач, навіть якщо в курсі про їх існування, все одно орієнтується на 3-5. Одна з причин - банки і їх служби підтримки не можуть пояснити всієї суті кожного продукту.

Що робить FinAdviser. Це автоматизований експерт, який працює з кожним атрибутом продукту. На відміну від людини він надає неупереджену рекомендацію. Для кожного користувача ми вираховуємо якийсь показник корисності і надаємо цілих 3 рекомендації конкретних продуктів. Також штучний інтелект враховує, як користувач буде використовувати продукт, виходячи з аналізу досвіду поведінки інших клієнтів. Фактично - це безкоштовний фінансовий експерт, який «грає» на стороні користувача, не маючи якоїсь зацікавленості.

Наш AI вчиться вже півроку. З кожним днем ​​рекомендації стають все точнішими і точнішими. Через рік він буде розумніший нас (жарт - прим. ред.).

 

AI Conf .: Чи корисний ваш продукт для банків? Як така методика підбору кредитного продукту відбивається на якості лидов?

К.А .: Однозначно так. У банків є проблема: ліди, які потрапляють до них, дуже часто не відповідають вимогам / очікуванням. Йдеться про погану кредитну історію, неактуальну інформацію про потребу в кредиті, користувачів, яким потрібна невелика сума кредиту, зменшення ризиків і інші параметри. Банки, як правило, працюють з конкретними клієнтами. Ми ж аналізуємо профіль потенційного позичальника, виходячи з його анкетних відповідей, і пропонуємо той продукт, який йому підходить. І навпаки - даємо банку клієнта, який відповідає вимогам і запитам. Всі сторони у виграші.

Більш того - це дуже правильний алгоритм з точки зору довгострокової перспективи співпраці клієнта і банку. У більшості випадків справжня причина невдоволення клієнта від співпраці з банком криється в від початку неправильному виборі продукту під свої потреби. Банків багато, кредитних карт у них, як правило, кілька, умови обслуговування кожної відрізняються і є економічно обґрунтованими. Якщо клієнт довгий час користується невідповідним продуктом, відчуває незручності, переплачує, ймовірність продовження співпраці автоматично знижується. Якщо ж він одразу отримує кращий для нього продукт, досвід роботи з банком буде максимально позитивним.

 

AI Conf .: На ваш погляд, де ще може застосовуватися AI вже сьогодні? Де він може принести найбільшу користь бізнесу і яким чином?

К.А .: Там же, де він застосовується в усьому світі: в логістиці, розумних будинках, міському трафіку, аналітиці, зчитуванні інформації, медицині, аналізі текстів і мови. І це тільки вершина айсберга. Користь з'являється там, де неможливо або дуже складно досягти результату без AI. Давайте пофантазуємо в дуже популярній зараз медичній сфері. Ні, ми не будемо говорити про COVID-19. Є багато розумних людей, які в цьому розбираються. Давайте поговоримо, наприклад, про прогнозування появи раку у пацієнта. Для того щоб людина змогла зробити відповідний прогноз, пацієнт повинен бути якщо не під постійним, то під періодичним контролем у лікаря. При цьому лікар може поставити діагноз виходячи зі свого досвіду, знань і виходячи з кількості виниклих симптомів. AI може зробити прогноз набагато раніше, чіткіше і допомогти пацієнтові на найбільш ранніх стадіях. А ми прекрасно знаємо, що чим раніше ми дізнаємося про хворобу, тим простіше її вилікувати.

 

AI Conf .: Яким ви бачите майбутнє AI в Україні? Чи стане його застосування в різних алгоритмах і процесах масовим явищем в бізнесі?

К.А .: Безумовно. Це вже відбувається. Справа в тому, що я не вважаю, що у нас в країні все погано. Навпаки, в тому ж FinTech, в якому працює FinAdviser, Україна - одна з провідних країн у світі з розвитку продуктів.

Також Кабінет міністрів України затвердив план заходів щодо реалізації Концепції розвитку штучного інтелекту в Україні на 2021-2024 роки. Відповідне рішення було прийнято на засіданні уряду 12 травня.

 

AI Conf .: Ми все ж хочемо ще раз повернутися до обговорення підбору кредитів за допомогою вашого сервісу з точки зору споживача. Якщо, наприклад, людина не розбирається у всіх тонкощах кредитування або і зовсім оформляє кредит вперше, то чи може вона розраховувати на вибір кращих продуктів для себе і не занурюватися у вивчення всіх цих питань?

К.А .: Я вам більше скажу. Ми беремо відповідальність на себе за той вибір, який робимо для вас і для користувача. Навіщо ми це робимо - відповідь дуже проста. Я робив деякі відсилання до медицини. Ось ми з вами не є медиками, і нам буде неправильно ставити діагноз замість лікаря. Чому? Тому що ми не розбираємося в цій сфері і не маємо достатніх знань. Також і люди, яким потрібні фінансові продукти. Вони можуть не розумітися не тому, що це погано, а тому що це не їх сфера діяльності. Тому я вважаю, що FinAdviser - це, перш за все, для людей.

 

AI Conf .: Яку головну проблему людей вирішує ваш продукт? Підбір кредитів - це прекрасна можливість. Але які глобальні проблеми вирішує FinAdviser?

К.А .: Так склалося історично, напевно, але чомусь в нашій країні прості рішення багато хто вважає неприйнятними для себе. Потрібен кредит? Треба стати фахівцем у сфері кредитування в найкоротші терміни. Але так не повинно бути. Кредит - це, перш за все, фінансовий інструмент. Він покликаний не ускладнювати життя людей, а навпаки, спрощувати, робити його кращим, допомагати досягати тих цілей, втілювати в життя ті бажання і потреби, які людина поки сама подужати фінансово не може. З іншого боку, ми бачимо величезну пропозицію від банків. Якщо відповідних знань у користувача немає, то вибирати відповідні продукти самостійно дійсно складно.

FinAdviser дає можливість вибирати фінансові інструменти легко, просто і швидко, як і повинно бути. Це те, чого прагнуть і банки, і клієнти в їх взаємодії - простоти, легкості та доступності. У наш час вибір і використання фінансових інструментів повинні бути такими ж простими, як поповнення рахунку мобільного або замовлення кави. І FinAdviser вирішує цю проблему.

Вибір кредиту не повинен в принципі бути значущою подією в житті людини. Вона не повинна приділяти максимум вільного часу цьому питанню. Якщо тільки це не іпотека (сміється - прим. ред.).

 

AI Conf .: А як ви вважаєте, чи сприяє ваш сервіс підвищенню рівня фінансової грамотності населення? Або навпаки «розслабляє» споживача?

К.А .: Ми думали про це. І прийшли до висновку, що незалежно від того, чи про стимулює підсумковий вибір сервісу цікавість користувача чи ні, в кінцевому підсумку він або перевірить вибір сервісу і переконається в його резонності, або просто довіриться. Виграють в результаті обидва.

Тому так, ми абсолютно впевнені в тому, що наш продукт сприяє підвищенню рівня фінансової грамотності населення. При цьому неважливо, чи стане потенційний позичальник вивчати питання детальніше або просто скористається підбором. Позитивний досвід співпраці затвердить його на думці, що застосування вже готових рішень для вирішення своїх проблем замість вибору фактично наосліп - це краще і вигідніше.

FinAdviser - це з усіх боків тільки вигоди для всіх, хто до нього торкається.

 

Поспілкуватися з представниками FinAdviser і дізнатися більше про застосування AI при виборі кредиту ви зможете 21 вересня на AI Conference Kyiv 2021. Придбати квиток >>>

14 вересня 2021 р.


Популярні статті

Курс валют

Курс валют