Влітку 2021 року набув чинності довгоочікуваний для України закон, який регулює діяльність колекторів в Україні. Настільки очікуваним він був з огляду на те, що закони, прийняті раніше, безумовно, містили певний звід правил для колекторських організацій, проте раніше не було так званих «каральних» заходів, які б прямо стимулювали представників цієї галузі до виконання рекомендацій.
Безумовно, їм потрібні деякі важелі, які вони могли б використовувати для роботи із простроченою заборгованістю. Серед дозволених методів:
Важливо розуміти, що, незважаючи на те, що можливі різні види взаємодії колектора та боржника, їхня кількість обмежена – не більше двох разів на добу. Також колектори чи самі кредитори в процесі стягнення не мають права вводити громадян в оману щодо суми боргу чи наслідків несплати, а також чинити психологічний та моральний тиск на боржників або поширювати дані про їхні борги третім особам.
Також у НБУ наголосили, що громадяни, яким надходять дзвінки про чужі кредити, можуть звертатися до кредитора чи колектора з вимогою припинити дзвінки, а також відмовитися від взаємодії. Якщо вимоги ігноруватимуться, слід записувати дзвінки, фіксувати всі звернення стягувачів та подавати скаргу до НБУ.
Цікаво, що користувачі на різних форумах, розповідаючи про досвід звернення до НБУ з таких питань, зазначають, що, незважаючи на те, що регулятор у відповідь на скарги надсилає фактично докладну «відписку» про те, чому це питання не в його компетенції, після обробки скарги колектори та кредитори справді змінюють тактику поведінки. Замість наполегливих численних дзвінків громадяни отримують ввічливі листи на електронну пошту, а дзвінки родичам припиняються.
18 листопада 2021 р.
Поділитись
Курс валют