arrow
Новини
Новини
Корисна інформація

Регулятор дав роз'яснення до закону про колекторів та підказав, як захищатись від них у нових умовах

Регулятор дав роз'яснення до закону про колекторів та підказав, як захищатись від них у нових умовах

Влітку 2021 року набув чинності довгоочікуваний для України закон, який регулює діяльність колекторів в Україні. Настільки очікуваним він був з огляду на те, що закони, прийняті раніше, безумовно, містили певний звід правил для колекторських організацій, проте раніше не було так званих «каральних» заходів, які б прямо стимулювали представників цієї галузі до виконання рекомендацій.

 

Що закон колекторам дозволив?

 

Безумовно, їм потрібні деякі важелі, які вони могли б використовувати для роботи із простроченою заборгованістю. Серед дозволених методів:

  1. Дзвінки, відеодзвінки та особисті зустрічі. Останні можливі виключно за згодою позичальника та за попередньою домовленістю.
  2. Повідомлення, причому вони можуть бути як текстовими, так і голосовими. Автоінформування, на превеликий жаль боржників, дозволено, але не більше 30 хвилин на день.
  3. Також можна надсилати листи поштою з позначкою «Вручити особисто», причому не лише за місцем проживання, а й на роботу.

Важливо розуміти, що, незважаючи на те, що можливі різні види взаємодії колектора та боржника, їхня кількість обмежена – не більше двох разів на добу. Також колектори чи самі кредитори в процесі стягнення не мають права вводити громадян в оману щодо суми боргу чи наслідків несплати, а також чинити психологічний та моральний тиск на боржників або поширювати дані про їхні борги третім особам.

Також у НБУ наголосили, що громадяни, яким надходять дзвінки про чужі кредити, можуть звертатися до кредитора чи колектора з вимогою припинити дзвінки, а також відмовитися від взаємодії. Якщо вимоги ігноруватимуться, слід записувати дзвінки, фіксувати всі звернення стягувачів та подавати скаргу до НБУ.

Цікаво, що користувачі на різних форумах, розповідаючи про досвід звернення до НБУ з таких питань, зазначають, що, незважаючи на те, що регулятор у відповідь на скарги надсилає фактично докладну «відписку» про те, чому це питання не в його компетенції, після обробки скарги колектори та кредитори справді змінюють тактику поведінки. Замість наполегливих численних дзвінків громадяни отримують ввічливі листи на електронну пошту, а дзвінки родичам припиняються.

Курс валют

Курс валют